top of page
Caută
Poza scriitoruluiIrina Marasoiu

Cum a cucerit clientii un brand premium de tuica: „Facem totul din pasiune, impreuna, in familie”

Actualizată în: 9 mai 2023


Familia Irinei Marasoiu, brand manager PATER, este producatoare de tuica de cinci generatii.



Producatoare de tuica de cinci generatii, familia Marasoiu din Arges a creat acum patru ani un brand premium de tuica, intitulat PATER. Pretul unei sticle de 0,7 litri de tuica de prune este de 160 de lei. Fiecare eticheta are ilustrat un copac, iar pe trunchiul in forma de molecula de ADN sunt scrise initialele celor cinci generatii ale familiei. Mai trebuie spus ca fiecare eticheta este numerotata.

Tuica PATER se vinde acum in marile lanturi de restaurante, in hoteluri, in bacanii din Bucuresti si in Aeroportul Henri Coanda. In afara de tuica de prune, sub brandul PATER se mai vand rachiuri de pere, struguri, gutui si mure.


Irina Marasoiu, brand manager Pater, a povestit pentru ”Adevarul” cum s-a nascut ideea brandului.

”In decembrie 2017 am iesit pe piata cu prima sticla de tuica, dar ideea Brandului PATER s-a nascut in toamna lui 2013. Si a venit simplu si natural, ne-am gandit ce ar fi sa facem un brand premium care sa faca dreptate tuicii argesene”, spune Irina Marasoiu.

Investitia initiala a fost de aproximativ 50.000 euro, investitie ce a completat o infrastructura existenta, cazan de tuica, spatiul micii distilerii si livezile de fructe din comuna argeseana Bogati. In primul an au fost vandute in jur de 600 de sticle de tuica PATER.


”Imi place sa spun ca PATER in sine este pasiune. Noi nu vedem acest brand ca pe o afacere, facem totul cu si din pasiune, impreuna, in familie. Si ne bucuram de fiecare mic pas pe care il face PATER. Avem angajati sezonieri. Altfel suntem doar noi, familia. Fiecare membru are rolul sau clar in povestea PATER.

Am pornit la drum cu multe “NU”-uri si mereu spunem ca ambitia de a le depasi a fost un prieten apropiat la inceput de drum. Cu fiecare bariera daramata am prins si mai mult curaj si incredere ca o sa reusim”, adauga Irina Marasoiu.


Se naste firesc si intrebarea legata de pretul de 160 de lei, ce poate parea mare pentru o sticla de tuica.

”Suntem un produs premium. Artizanal. Daca ne raportam la alte branduri premium suntem mai jos ca pret. Daca ne raportam la tuica din PET sau facuta industrial, lucrurile se schimba, suntem scumpi. Tuica este invechita 12 luni in butoaie de dud. Noi am incercat sa ne rupem de tiparul de “tuica” ca o bautura la negru, din PET. Noi ne mandrim cu distilatele romanesti, autentice si consideram ca nu sunt cu nimic la prejos ca un whiskey, cognac sau rom. Dar romanul tinde sa nu aprecieze ce are si sa nu valorifice”, precizeaza Irina Marasoiu.


De cand a aparut pe piata, PATER a crescut exponential, cu peste 80% de la un an la celalalt, pana in momentul in care a venit pandemia si a avut o regresie vizibila. Insa compania si-a revenit pas cu pas si acum este din nou pe val.

”Pandemia ne-a afectat foarte mult. Canalele noastre principale de vanzare au fost afectate grav de pandemie si cu ele si noi. Restaurantele, barurile, hotelurile si aeroportul au fost inchise foarte mult timp sau goale. A trebuit sa cautam alte canale catre clientii nostri si ne-am concentrat sa crestem partea de online”, a declarat Irina Marasoiu pentru ”Adevarul”.


Sticlele pentru tuica sunt aduse din Franta, desi cei de la PATER au incercat in repetate randuri sa gaseasca un furnizor roman de sticla. ”Cand am pornit acest proiect ne doream ca tot ce tine de el sa fie produs in Romania. Din pacate, Romania nu sta bine la acest capitol, nu am gasit calitatea si produsele necesare proiectului nostru in tara si nici intelegerea sau rabdarea oamenilor de a incerca sa construim ceva de la zero impreuna”, mai spune Irina Marasoiu.



Tuica PATER este produsa in comuna argeseana Bogati La ora actuala Pater livreaza tuica si in strainatate clientilor particulari. Reprezentantii PATER spun ca se gandesc si la export, insa inca incearca sa construiasca si sa intareasca acest brand in Romania.


”Produsele noastre au primit intai admiratia strainilor si abia apoi pe cea a romanilor. Am participat inca de la inceput la concursurile internationale de bauturi spirtoase, de unde ne-am intors mereu cu medalii si aprecieri. Cred ca atunci cand vom ajunge in punctul in care vom incepe sa facem export, brandul nostru va fi primit foarte bine. Insa pentru a deveni un brand cunoscut la nivel international credem ca este nevoie de foarte multe resurse, pe care un mic producator artizanal nu le are”, considera Irina Marasoiu legat de sansele ca tuica PATER sa devina in viitor un brand cunoscut in Uniunea Europeana.

174 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate

تعليقات


bottom of page